GEVOELIGHEID IN DE KLAS
herkenning en begeleiding van hoogsensitieve en hoogstimulatieve kinderen op de basisschool

Één op de vijf leerlingen in de klas is volgens de auteur een gevoelig kind: empathisch, sociaal, creatief en erg open voor indrukken en prikkels. Gevoeligheid kan tot problemen en een onveilig gevoel op school leiden. In Gevoeligheid in de klas worden een aantal aanpassingen gegeven waardoor kinderen zich al een stuk veiliger kunnen voelen in de klas. Er wordt onderscheid gemaakt tussen 'stil'-gevoelig (hoogsensitief) en 'druk'-gevoelig (hoogstimulatief). De aard van de gevoeligheid verschilt en daarmee ook de aanpak en de houding naar leerlingen toe. In het boek wordt inzicht geboden in het herkennen van gevoelige kinderen, wat hun kwaliteiten en valkuilen zijn en welke begeleiding ze nodig hebben. 


Titel informatie
Auteur

Veen, Gerarda van der

Uitgave

3e dr. - Zwolle: 248media uitgeverij, 2019

Collatie

108 p. ; 24 cm

ISBN

97890796603329

Annotatie

1e dr.: 2015

Publicatiejaar

2019