10 DENKKADERS OM LEREN ZICHTBAAR TE MAKEN - BEKNOPTE UITGAVE
hoe ons denken het lesgeven positief kan beïnvloeden

Beknopte versie van het boek 10 Denkkaders om leren zichtbaar te maken. In dit boek beschrijven Klaus Zierer en John Hattie de mindframes en denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Ze gaan er hierbij vanuit dat hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen is. Voor dit boek bewerkten John Hattie en Klaus Zierer de resultaten uit Hatties boek Leren zichtbaar maken tot 10 denkkaders voor leerkrachten en docenten. Voorbeelden zijn: ‘Ik evalueer mijn impact op het leren van mijn leerlingen’ en ‘Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen “hun best doen”’.

In de beknopte versie wordt per denkkader steeds één doel uitgewerkt waarmee leraren aan de slag kunnen. Daarnaast is er een vragenlijst voor zelfreflectie en een suggestie hoe er gestart kan worden. Elk hoofdstuk sluit af met een checklist en oefeningen die het betreffende denkkader ondersteunen.


Titel informatie
Auteur

Hattie, John ; Zierer, Klaus

Uitgave

Rotterdam: Bazalt, 2021

Collatie

60 p.

ISBN

9789461183040

Annotatie

met lit. opg.

Publicatiejaar

2021